tisdag 3 mars 2009

Vi är med valp!

Nu är det klart! Det blir en liten harlekintik till oss! Oj, så roligt det känns.

Valparna i kullen växer och mår bra. Mamma Tindra är pigg, glad och stolt över sina små. Än så länge är valparna snälla och beskedliga, men om några veckor lär det bli mer livat i lådan. Kika gärna in på Maris sida och titta på bilder av H-kullen. Snacka om gulliga "småråttor". Ser redan fram emot flera bilder och att få följa kullens utveckling.

Så i slutet av april kan vi nu se fram emot en ny medlem i flocken. Jag är övertygad om att Käck och Kaiser kommer att behandla den lilla tjejen som en prinsessa. De är ju gentlemän (även om Kaiser är lite närgången ibland).

I dag kom mina visitkort från tryckeriet. De blev jättefina. Kanske lite mörkare färger än jag väntat mig från skissen, men absolut läckra.

På måndag ska jag titta på en lokal i Piteå. Får se om den passar för verksamheten. Hoppas det.

Men innan dess blir det en resa till Stockholm i helgen. Vi ska ha den årliga centrala agilitykonferensen för distriktsombuden. Programmet blir som vanligt späckat, men det brukar vara en givande och trevlig tillställning.

I kväll startar jag två valpkurser på Hundhuset, i går var det start för två kurser i vardagslydnad.

Det är ganska mycket nu. Men livet känns gott.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så roligt! Ska bli spännande att få följa dig och den lilla jomgardaren :)

Anonym sa...

ja, jag fick mejl av mari idag i ett annat ärende och hon skvallrade att det skulle komma 3 nya berger till norra delen av Sverige, jättekul. Det ska bli kul att följa de små på Maris hemsida. Du får meddela när du vet vilken av de små som ska till Piteå.

Anonym sa...

vad roligt, blir kul o få följa er! Valpbilder efterlyses ;)

Eva W sa...

Va roligt att du får en Jomgardare du också! Vi får träffas sedan när den kommer...

Anonym sa...

Grattis till nytillskottet! Så roligt med en tik den här gången :-) Väntar med spänning på att få se söta valpfoton.

Yvonne sa...

Ja, det känns verkligen härligt att ha en ny valp att se fram emot! Konstigt nog glömmer man fort hur jobbiga de faktiskt kan vara...

Vi väntar också med spänning på valpbilder. Sånt kan man aldrig få nog av.

Roligt också att tre valpar ur den här kullen hamnar i norr. Förutom vår valp kommer en tik till Luleå och hanen ska till Kåge.

Anonym sa...

NU finns det nya bilder p småttingarna!!! Har filmat dom också men lyckas inte få filmen till min nya dator...

Anonym sa...

Ska jag påminna dig om hur jobbigt det är att stiga upp kl 5 och ta en valp under armen och rusa ut i 20 graders kyla, för att trampa i en pöl när man kommer in.....
Men det är värt det...

Anonym sa...

Nu finns en kort film :)

Yvonne sa...

Guuu! Jag dör! Vilka söta små matvrak. Och fina Tindra som pysslar om sina små. Kolla in filmen: www.jomgarden.com

Anonym sa...

Jättespännande !!! Glad för eran skull och för tillökningen i familjen :-) /kram kram Maria

Anonym sa...

Så kul! Grattis till valpen! Ska bli spännande följa hennes uppväxt!
*Kram*