onsdag 4 mars 2009

Kunde inte låta bli att shoppa...


Det var dags att handla hem hundmat i dag så jag åkte till Gunillas Hundshop. Väl där kunde jag ju inte låta bli att shoppa något åt lilla tjejen. Hon fyller ju en vecka i dag!

Köpte en Kong Wubba att sätta tänderna i. Jag vill minnas att Käck som valp gärna satte de sylvassa nålarna i våra händer och fötter, så en liten kampleksak blir nog bra. Grabbarna blev sugen på att testa leksaken, men den ska få förbli ny tills valpis kommer.

Leksaken är inte den enda presenten som denna valp redan fått. Mamsen min gav henne ett fint sele häromdagen. Vackert rött med söta blommor på. När tösen vuxit ur selet får Kaiser ärva det.

Kennelmamma Mari funderar på att spara en tik ur kullen själv, men säger att hon inte behöver ha kvar den bråkigaste. "Jag har redan flera sådana tikar". För min del får hon gärna skicka hit ett litet rivjärn med stor kamplust. En brud med lite extra skinn på nosen blir bra för att sätta grabbarna på plats!

Inga kommentarer: