fredag 13 mars 2009

Små, små alldeles kompletta hundar!

Nytt vandrarhem. Nu i Karlstad. Men här stannar vi två nätter, skönt.

Har fått ett toppenfint hörnrum på fjärde våningen med utsikt åt två håll. Enda nackdelen är att gästköket är på våningsplan ett. Blir lite spring till frukosten. Nåja, skulle jag inte orka med trappmotionen finns faktiskt en hiss precis utanför mitt rum. Käck och Kaiser har bäddat ner sig för natten och alldeles snart ska jag göra detsamma. Här finns en dubbelsäng, så i motsats från förra stället blir det gott om plats för alla tre.

Jag tog en liten avtickare till Gimo och valparna. Kunde ju inte låta bli då jag var så nära. Gissa om de var söta! Än så länge är de pyttesmå, men ändå kompletta hundar med små alldeles mjuka trampdynor, små nosar, öron och allt annat som ska finnas på plats. De gör försök att tulta omkring, men benen är ännu ostadiga. På nästa resa hit om två veckor ska jag åka förbi igen och kika. Det ska bli roligt att se hur valparna utvecklats under den tiden.

I morgon börjar utbildningen. Det ska bli riktigt roligt. Måste bara kolla in vägbeskrivningen så att jag hittar till Hammarö. Sedan blir det att sova. Natti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

kul att du hann förbi Gimo. Mari bor fint till ute på landet. Gissar att det kommer att hända mycket tills du får träffa valparna nästa gång. Då är dom ju uppe på benen ordentligt. Var nu flitig på kursen, så att du har mycket att lära ut när du kommer hem.
I morgon bär det av till Boden för mig och Iza, så håll tummarna för att lillpigan sköter sig..

Anonym sa...

Sköt om dig hjärtat mitt!
Mammy

Yvonne sa...

Ja, det ska bli väldigt roligt att få se valparna om två veckor igen. Det lär säkert vara mer livat i lådan då.
Jag är flitig och försöker suga åt mig massor av kunskap och inspiration på kursen.
Lycka till på utställningen. Glöm inte att oavsett var som händer är Iza redan BIAF (Bäst I Alla Fall)!

Sköt om er också, mamsen och Hardy! Älskar er.