lördag 14 mars 2009

Äntligen lite kvalitet i den där tävlingen!

Oj, vilken överraskning! Har just sett Melodifestivalen på mitt vandrarhemsrum i Karlstad. Konstaterar med stor förvåning att den i mitt tycke bästa låten vann. Tror aldrig det hänt tidigare.

Malena Ernman var helt klart den bästa artisten. Ingen slog hennes utstrålning och röst. Tvåan af Ugglas låt gillade jag också, den kändes avskalat äkta. När jurygrupperna spridit sina poäng vitt och brett såg det ut som att den ständigt smilande Zelmerlöv skulle vinna. Suck! Typiskt att vi alltid ska skicka en smetig schlager, tänkte jag. Hur bra gick det egentligen förra gången? Jag öppnade en bok för att börja läsa, men plötsligt var det dags för svenska folkets röster. Och folket röstade smart! De valde kvalitet och äkthet före kvantitet och yta. Jag är glatt överraskad.

Första dagen på A2-utbildningen har varit bra. Intressanta diskussioner och trevliga människor. Hittills kanske inte så mycket nytt att stoppa i "kunskapsryggsäcken", men ändå inspirerande och roligt. Vi fick avsluta dagen med att köra hund också, kul! Det var Käck som fick springa i dag, i morgon kanske Kaiser får chansen.

Nu blir det en sista hundrastning och sedan sömn. Det gäller att vara pigg för morgondagens kurs, och därefter för att påbörja resan norrut. Tjingeling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillade tyvärr inte vinnarlåten värst vidare, men kanske den går hem i öst??? Ugglas var dock också riktigt bra!!!! Och så hejade jag på Alcazar....
Kram!