tisdag 17 mars 2009

Det var nästan vår här hemma

I går tyckte jag lite synd om våra hundar. De fick åka bil hela dagen och genom halva landet - från Söderhamn där vi övernattade, till Luleå och Hundhuset på kvällen.

Jag gjorde ett stopp hemma i Piteå innan det blev dags att åka iväg igen. Käck verkade väldigt nöjd över att komma hem. Hela hans ansikte såg ut som ett stort leende när han greppade sin favoritleksak och hoppade upp i sängen. Så när jag kort senare bad hundarna hoppa in i bilen igen var de inte så entusiastiska över en ny resa.

Hemresan gick bra. Första etappen på söndagen blev alltså till Söderhamn. Där landade vi vid midnatt efter lite problem att hitta vandrarhemmet/campingen i mörkret. Väl framme var det bara att krypa ner under täcket och törna in.

Den första kurshelgen på A2:an har varit bra. Vi har inte kört så mycket med egen hund, men det är inte heller syftet med utbildningen. Tanken är ju att vi ska vidareutvecklas i instruktörsrollen. Det är lite ovant och faktiskt småpirrigt att bli bedömd som instruktör.

Om två veckor är det dags för den avslutande helgen. Hoppas bara att våren hunnit lite längre då. Nu var det snö och kallt i Karlstad. Faktiskt känns det betydligt mer vårlikt här hemma med sol, plusgrader och takdropp. Äntligen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla snälla snälla.....
käraste dotter hur orkar dU????
GE MIG rceptet på DIN outtömliga energi!
Du är super, men kära barn ta det lugnt, bara en mor (som Moa Mrtinsson).
Mammy

Anonym sa...

Varför svarar CAG inte på frågorna på listan? Tänker ni försöka tiga ihjäl debatten? Vi är många som undrar.

/Gudrun

Yvonne sa...

Gudrun, det går bra att maila mig i frågor som rör C-Ag: yvonne.fang@brukshundklubben.se

Min privata blogg ser jag inte som rätt forum att svara på detta eftersom det just är en privat blogg, även om jag ibland kortfattat nämner verksamhet och beslut som omfattar C-Ag. Men syftet med bloggen är alltså inte att debattera Agilitygruppens beslut. Jag vill skilja på rollen som privatperson och C-Ag-ordförande. Framförallt vill jag skilja på de forum där de olika frågorna behandlas. Detta är inte Agilitygruppens blogg!

Jag gjorde ett undantag tidigare eftersom jag fick så många direkta frågor. Jag kommer nu att göra ytterligare ett sista undantag och svara på din fråga:

Vi har inte någon avsikt att tiga ihjäl kritik. Men samtliga personer i Agilitygruppen har också andra uppgifter att ägna oss åt som vi måste prioritera. Hittills har vi inte haft möjlighet att prioritera ett debatterande på agilitylistan.