torsdag 26 mars 2009

En dag på rull

Den här dagen har bestått av bilåkning och inte så mycket annat. Började rulla från Piteå efter att ha käkat lunch och har tagit in på vandrarhem i Glada Hudik för natten.

Resan har gått problemfritt. Pegan går som en klocka och trafiken har flutit på bra. Det var bara i Umeå som varenda korsning var röd. Annars har jag haft gröna vågen genom de övriga städer man passerar.

Det är tur att det finns ljudböcker. Håller på att lyssna på "Den onda viljan" av Karin Fossum. Spännande! Men till min fasa upptäckte jag nyss att jag inte verkar ha fått med mig laddaren till min iPod! Det kanske är i-landsproblem men nog är det värdefullt att ha något bra att lyssna till när jag är ensam i bilen. Det är ju inte alla radioprogram som är så underhållande.

Nu har Käck och Kaiser somnat. Dags för mig att göra detsamma. I morgon förmiddag blir det besök hos Mari och valparna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa Mari från mej, (kan du inte smuggla ner en av harlekinvalparna i en bag och ta med till mig)....

Yvonne sa...

Jag hade tänkt smuggla ner alla sex valparna i en bag, de var söta som socker allihopa! Hade med mig en jättestor väska, men jag tror att Mari hade märkt om jag snott dem ;-)