måndag 23 mars 2009

Snacka om blåst!

Hon hette Sara och hade en mops. Sara behövde hjälp med rastning av mopsen och hade hittat min hemsida. "Visst, inget problem", sa jag och vi bokade tid för en första träff.

Så i fredags stod jag utanför mopsägarinnans dörr och ringde på. Ingen öppnade. När jag kom hem igen såg jag att jag missat ett meddelande på mobilsvaret. Sara hade fått förhinder och var tvungen att ställa in träffen. Jag fick ett SMS där mopsmatten frågade om vi kunde boka in en ny tid, i dag klockan 11. "Det går bra", messade jag tillbaka.

Så i dag stod jag igen och ringde på dörren. Ingen öppnade. Jag ringde på en gång till och hann bli irriterad. Plötsligt börjar någon sjunga "Jag må hon leva" i trapphuset. Jag vänder mig om och såg där vännerna och tillika ex-kollegorna Maria och Laila komma ner för trappan.

Det fanns ingen mops! Mopsmatten hette visserligen Sara, men hon var inte matte. Istället var hon inblandad i en blåsning. Laila och Maria hade lurat dit mig för att uppvakta med en lunch och blommor. Vilken överraskning! Och vilken god lunch jag blev bjuden på.

Ja, jag fyller snart år. Blir 40 år på söndag. Eftersom jag är i Karlstad i helgen tänkte jag att denna dag skulle passera obemärkt. Planerar istället en fest senare i sommar. Nu blev jag uppvaktad i alla fall. Men det var väldigt trevligt. Så tack goa vänner!

Efter uppvaktningen åkte jag vidare och uppvaktade kära mamsen. Hon fyllde faktiskt år i dag. På riktigt. Massor av grattiskramar till dig, mamma!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha!! Ja, du blev verkligen blåst, din min när vi kom ner och började sjunga var helt obetalbar!!!!
Grattis igen!

Anonym sa...

Instämmer men föregående talare :-) !!!! Ska försöka uppgradera mina tankar om min brors kokkonster efter denna paradrätt.Hoppas du nu får goa dagar i Karlstad och att solen skiner på dig där..Grattis än en gång, 40 kan man inte fira förmycket ;-).

Kram från en som vet... nu börjar livet efter 40 har jag hört !

Anonym sa...

Vilka härliga kompisar du har! Jag såg att du lyste när du med värme berättade om denna mysiga lunch.
Tack för massor av grattiskramar!
Älskar dig hjärtat mitt.
Mamsen

Yvonne sa...

Ja vilka kompisar man har... =)
Kul att jag kunde roa er med min förvåning. Lunchen var väldigt trevlig och god, blommorna jättefina. Tack än en gång!

Älskar dig också kära mamma!