torsdag 19 mars 2009

En månad till valphämtning!

En månad kvar!

I dag har jag bokat flygresa för hämtning av vår lilla valp den 22 april. Att ta flyget går förstås snabbare, men blir även billigare än att ta bilen. När jag åker ner till Karlstad igen nästa fredag ska jag hälsa på valparna igen. Lämnar då en transportväska som lilla pyret får bo in sig i fram tills vi ska flyga hem tillsammans. Mari kommer även att låta valparna åka bil innan leveransen, så då kommer ju väskan till nytta.

Nu finns det två nya filmer på hemsidan. Valparna är förstås bedårande söta! Det har helt klart hänt en del sedan jag såg dem för mindre än en vecka sedan. Om ytterligare en vecka lär det vara full fart på dem. Måste komma ihåg att ta med mig både kamera och videokamera.

Har konstaterat mjällkvalster på Käck och behandlat båda grabbarna i dag. Trist, men behandlingen är ju ganska enkel. Jag gjorde en behandling för en tid sedan eftersom de träffat en valp där kullen visat sig vara smittad. Antingen tog behandlingen inte då, eller så har de smittats igen på annat håll. Käck och Kaiser träffar ju många hundar via sina "jobb" på Hundhuset. Har den senaste tiden hört talas om hundar på flera håll som varit drabbade. Så nu blir det isolering för Käck och Kaiser en tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad tiden går fort, det är som det vore i förra månaden som jag hade samma planering som du har nu. Det var jättebra att skicka ner en transportväska i god tid innan man hämtar valpen, dels har den fått "bo in den" och dels så kunde valpen bli bilvan i den. Det har aldrig varit några problem med Iza i bilen. Nu blev ju vår hemresa lite annorlunda än vad jag tänkt mig, snöstorm och inställt flyg, så vi fick ju hoppa på tåget och även då var det ju bra att hon var van med sin transportväska...
Tänk, det är redan fyra månader sedan.... Nu är hon stora damen. Viss risk finns att hon blir largehund. Hon är idag ca 38-39 cm hög. (men det var lite slarvmätt, ska mäta henne ordentligt nästa gång jag är ute på klubben, där vi har en riktig mätsticka).

Yvonne sa...

Ja tiden går fort! Jag tycker också det var nyss du hämtade Iza.

Det är verkligen bra att Mari vänjer valparna tidigt med både bilåkning och att vara i bur. Det underlättar ju en hel del.

Du hade verkligen otur med din resa! Jag drabbades också av samma snöstorm som dig. Var på väg hem från agility-VM i Finland den söndagen. Vi fick cirkla över Arlanda 30 minuter innan vi kunde landa. Jag hade sedan tur och fick en flight till Luleå, visserligen väldigt försenad, men dock en avgång. Tyvärr kunde vi ju inte landa i Luleå utan planet gick vidare till Kiruna. Därifrån fick jag åka buss till Luleå resten av natten.

Det är ju inte säkert att Iza blir så mycket högre. De brukar ju växa på höjden ganska fort och bredden sedan. Hon är ju inte för hög för rasstandarden och ännu har hon ju några centimetrar tillgodo till large.