lördag 28 mars 2009

Hjärnmos efter lång dag

Trött i kväll. Det har varit en lång dag på A2-kursen. Dessutom blev sömnen lite störd över att persiennerna släppte in för mycket ljus framåt morgontimmarna. Jag är som vampyrerna. Tål inte ljus när jag ska sova.

På kursen har vi haft praktiska redovisningar i form av att hålla lektioner åt varandra. När vi inte själva instruerat eller blivit instruerade, har vi varit åhörare. Med nio deltagare och ännu flera hundar blir det en hel del att koncentera sig på. Det är förstås tröttande att fokusera och analysera hela tiden. Samtidigt är det ovant och lite småpirrigt att själv bli bedömd när man instuerar. Sammantaget fick det min hjärna att kännas rejält mosig mot slutet.

I brist på en vampyrkista att sova i lägger jag i natt en tröja över ögonen för att slippa morgonljuset. Behöver all sömn jag kan få inför den avslutande kursdagen. Godnatt!

Inga kommentarer: