onsdag 25 mars 2009

Min bil har blivit pimpad!

Snöslask, vägsalt och lera hade smutsat ner den fina Pegan. Jag hade mått illa i flera dagar över att vår bil i färgen "Grey Shark" varit draperad av denna hemska lackförstörande blandning. Styrde därför ikväll kosan till biltvätten. En tvätt med "extra allt" tänkte jag minsann unna vår bil!

Passade även på att handla några varor jag glömt köpa på Ica tidigare i dag. På väg från macken inser jag att ändå glömt några grejer. Förbenat! Nåja, får stanna till på Ica på hemvägen.

När jag kommer ut från affären för andra gången denna dag tittar jag beundrande på den glänsande bilen på parkeringen. Ursnygg!

Men då ser jag ...
VAD har hänt med nummerplåten?! Siffrorna är borta!
Där står istället bokstäverna HUNDVIS. Jag blir så paff att jag håller på att trilla baklänges. I sista sekunden greppar jag på nytt den nyinköpta äggkartongen innan den landar på backen.

"Jag har gått hela dagen och väntat på att du skulle ringa", säger Måns.
Plåtarna är en 40-årspresent från föräldrar och svärföräldrar. Måns monterade dem på bilen innan han for till jobbet i morse. Vilken present! Totalt oväntad. Och vilken bra marknadsföring dessutom.
Ja, det var andra gången denna vecka som jag blev fullständigt överraskad. Tack min älskade familj!

Hur fräckt är inte detta?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så Häftigt !!!!! Vilken smart present;-) Tur att du har en sån klurig och omtänksam familj.... Njut nu av de sista "39 dagarna", fyra nolla närmar ju sig med stormsteg nu. Så även den stora dagen när lilltjejen ska hämtas.Blir jättespännande !!!:-) / Kram Maria

Anonym sa...

Vilken urläcker present.... det ser ju skittufft ut.

Grattis förresten i förskott, jag glömmer säkert bort det den dag du fyller.

Ha det bra, och kör försiktigt...