lördag 21 mars 2009

Middag med svältande galningar

Solen har visat sig från sin vackraste sida i dag. Jag har haft ett jobb i dag, en privatlektion. Det var rent nöje att vara ute i vårvädret och instruera dessa intresserade och duktiga hundägare. Det blev en lektion i anti-drag, följsamhet och stanna kvar/stadgeträning.

Måns skulle ha varit ledig i helgen, men åkte på att jobba då en medarbetare på anläggningen var sjuk. Tycker lite synd om min kära. Han jobbade även hela förra helgen, samt denna vecka från morgon till kväll. Men man får väl vara glad åt att det finns jobb i dessa tider.

Därför blir det nu middag på egen hand. Jag ska laga en supergod chilikasslergratäng från LCHF-kokboken. Mums! Det finns massor av läckra recept i kokboken, kan verkligen rekommendera den. Eftersom jag mår utmärkt på den här kosten och dessutom minskar i vikt ser jag ingen anledning till att börja äta kolhydrater och socker igen.

Kanske slår jag mig ner framför teven med min middagsmat. Det kan kan säkert vara stärkande för aptiten att titta på när galningarna i Robinson svälter. Tror jag ska unna mig efterrätt också. Hallon. Med vispgrädde.

Inga kommentarer: