torsdag 5 juni 2008

Tomt kylskåp och full tvättkorg

Solen gassar och det är sommar ute. Vad gör jag? Jo, jobbar vid datorn - inomhus trots bärbar dator med trådlöst nätverk! Ska dessutom åka och handla mat och tvätta kläder. Helt galet om du frågar mig. Men nödvändigt... Kylen är tom och tvättkorgen full.

Behöver rena kläder med mig till Stockholm i morgon. Åker ner för att delta i ett seminarium arrangerat av Canis med två av världens främsta djurtränare, Kathy Sdoa och Ken Ramirez. Båda ska även vara mycket duktiga föreläsare, så detta kan bli riktigt intressant! Seminariet kommer att handla om inlärning och vara inriktat en hel del mot klicker.

Det blev ingen agilityträning under dagen med Frida, hennes bil har gett upp. Ska försöka hinna med lite träning med mina hundar i alla fall. Även om det är varmt behöver grabbarna få jobba. Fast kanske blir det längre fram mot kvällen. Efter avklarad handling och tvättning och matlagning och agilitykursande och packande och ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul att du ska på det seminariet, tror det ger supermycket! Ge gärna en utförlig rapport sen ;)

Yvonne sa...

Japp, jag ska försöka sammanfatta innehållet och rapporterar det på bloggen. Jag har ganska höga förväntningar så jag hoppas att det blir väldigt givande!

Anonym sa...

Gud, vad roligt du kommer att ha! Idag ska jag lämna in bilen till våran verstadsgubbe så jag hoppas att den ska bli färdig under helgen. Tydligen är det nån grej som gått sönder i kylarsystemet så det är därför motorn kokade. Dessa bilar! Men så fort den är klar gasar jag till dig, träna träna träna! Kanske du kan hjälpa mig och Julie med apporten också?

Yvonne sa...

Ja, bara att komma. Jag kan titta på arpporteringen också. Har jobb tisdag och onsdag under dagen, men måndag och torsdag funkar bra. Vi hörs