söndag 1 juni 2008

Jag har blivit lite rikare!

Solröd om näsan, trött i kroppen, men berikad med nya erfarenheter. Det är facit efter helgens agilitykurs i Luleå för Marie Hansson.

Lektionerna har handlat en hel del om handling anpassat till hund och förare, kontaktfältsträning, fart och tävlingspsykologi. Även om det inte var så mycket ny information för mig, så har jag ändå lärt nya saker och fått nya tankar.

Det är gott! Jag känner mig alltid rik när jag fyllt upp kunskapsbanken. Och faktiskt ger ju även en ökad kompetens rent fysiska pengar på banken. Detta när mitt yrke just handlar om att dela med mig av min kunskap till andra. Att lära nya saker har alltid lockat. Därför blev det också ett par nya böcker. Har ju flera böcker sedan tidigare av Marie och gillar dem, så det ska bli roligt att även läsa dessa som handlar om startträning respektive problemlösning för hundar som har svårt för agility.

Käck har haft otur med sitt operationssår. Vid ett tillfälle kom han åt och slicka på såret som tyvärr gick upp. Som tur var fanns en veterinär med på kursen (tack Pia för lugnande ord!). Men imorgon måste jag försöka få komma in till kliniken för att förmodligen sy såret igen. Stackars rara lilla Käck! Han kommer att få stå ut med dumstruten ett tag till.

Nu sitter vi och väntar på husse Måns som är på väg hem från resan till ett riktigt sommarvarmt Västerås. Ska bli skönt att ha honom här igen!

Inga kommentarer: