torsdag 19 juni 2008

Snipp, snapp, smärta...

Okej. Har blivit lite botad från valpsjukan.

Den söta labbevalpen Ingeborg påminde mig i dag om exakt hur vassa valptänder är. Vid ett tillfälle lyckades jag sticka fram ett finger framför nosen på henne.

Snapp! Innan jag hann vara med hoppade hon upp för att greppa mitt pekfinger. Bara lite försent upptäckte jag detta och ryckte undan handen.

Snipp! Så hade en hörntand gjort ett rejält snitt i fingret. Aj! Smärta och blodutgutelse. Dum idé att sticka fingrarna i munnen på busig och glupsk labbevalp...

Midsommarafton i morgon. Mysigt. Blir det hyfsat väder tar vi cyklarna till stan för en picknick i parken. Har blivit en ny tradition de senaste åren. Packar en ryggsäck med dillkokt färskpotatis som lindas in i folie och tidningspapper (håller värmen länge). Till det några burkar sill, smör, en bit Västerbotten, gräslöksgräddfil och knäcke. Källarsvala öl och en flaska OP i kylbagen och sillunchen är komplett! Jag klarar julafton utan skinka, men något jag aldrig ruckar på är midsommarens sillunch.

Skål och välkommen till sommaren!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det lät! Vi hade liknande planer. Men eftersom att Lars mamma kom från Kiruna idag och våran bil gått sönder IGEN slutade det med att vi konkade väskor från stan hem till oss, käkade plättar till lunch, la oss för en liten powernap och jag vaknade nu. Vad hände av midsommaraftonen!?! Dags att väcka dom andra och planera nån slags middag kanske. haha. Trevlig midsommar!

Yvonne sa...

Nej, har bilen pajat igen?! Vilken otur. Hoppas att ni fick en bra resterande midsommarafton.