måndag 23 juni 2008

I sommar lever vi mobilt

Har fått hem det mobila bredbandet i dag. Verkar funka riktigt bra. Otroligt att man bara pluggar in en liten plastgrej i ett USB-uttag och vips får tillgång till hela världen! Jag lyckades få igång allt själv och utan problem (hurra). Testkör grejerna nu genom att skriva detta blogginlägg.

Jag har länge varit i valet och kvalet, men har till sist insett att jag verkligen har behov av att ha dator och uppkoppling även när jag reser, vilket är en del. I sommar kommer vi att vara riktigt mobila. Vi tar med vårt mobila hem (husvagnen) och flyttar runt i Sverige. Trots det har vi tillgång till, och kan nås via, mobilt bredband och mobil telefon. Det är häftigt med teknik!

Svärfar Marino har varit här i dag och lagt sista handen vid träningsplanen. Nu saknas bara ett staket/stängsel närmast vägen för att undvika att någon hund springer ut framför en förbipasserande bil/moped. Har hittat färdiga staketbitar på Beijers till bra pris. Om man sätter fötter på dem går det att flytta undan staketet till vintern när vägen ska plogas. Det tror jag blir en bra lösning. Dessutom kan det bli en snygg inramning av en jättefin träningsplan. Gissa om jag är nöjd med den!

Inga kommentarer: