fredag 27 juni 2008

Nu ska jag hålla käften...

Tala är silver, tiga är guld...?

Efter en gårdag med stress vaknade jag med migrän i morse. Blä! Bara att stiga upp och ta ett par tabletter och hoppas på mera sömn. Fick sova ett tag till, men var ändå tvungen att medicinera mer efter ett par timmar.

Klarade ändå dagen hyfsat. Har jobbat med att lägga in höstens kurser. Det är mycket pusslande hit och dit med dagar, men i nuläget har jag lagt in datum för 12 kurser. Ska in med ett par till innan jul. Kul att det är sådan efterfrågan!

Dagen som började dåligt, slutade bra. Körde agility med Käck och Xhazi när jag kom hem från kvällens valpkurs i Luleå. Jag gjorde en rolig kombination med nio hopphinder och en böjd tunnel. Det blev mycket handlingsträning; framför- och bakombyten, treadles och 180 graders svängar.

Eftersom det var sent på kvällen och jag inte ville väcka grannarna jobbade jag uteslutande med kroppsspråk och ingen röst. Att det funkar bra på Käck att vara tyst vet jag sedan tidigare. Men även Xhazi var jätteduktig! Betydligt mer fokuserad och lugnare än vanligt. Tog hindren klockrent. Jaha. Dags att knipa käft alltså...

Inga kommentarer: