måndag 2 juni 2008

Nu har vi testkört!

Nya träningsplanen är klar och testkörd! Xhazi fick inviga den med första agilityträningspasset. Han verkade mycket nöjd, och jag var definitivt supernöjd! Underlaget blev verkligen jättebra. Storleken på planen är ca 14 x 30 meter, plus en liten extra "utlöpare". Man får faktiskt plats med en hel del hinder. Måns fotade premiärträningen och har här fångat Xhazi när han seglar över ett hopphinder.

Slalomträningen gick bra. Xhazi tog rätt ingång vid i stort sett alla försök.

Det funkade bra med mig både på vänster som på höger sida. Här får han sin favoritboll som belöning efter ett fint avklarat slalom.

Träning av kontaktfält. Xhazi får godis som belöning för att han stannat med två tassar på balansbommen och två på marken. Men det återstår ännu många timmars träning innan kontaktfälten fungerar som jag vill, det vill säga är supersäkra även på tävling. Men nu har jag ju möjlighet att träna så ofta som jag vill. Yes!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad härligt lyxigt du har hos dig nu!
Riktigt avis, du behöver inte en extra praktikant hos dig några år eller så :P

Yvonne sa...

Ja, det känns toppen! Inte bara för att kunna träna egna hundarna, utan också för att kunna jobba på hemmaplan. Praktikant låter kul, välkomna =)

Anonym sa...

haha okej, praktikant är taget, men räkna inte med att bli av med mig :P

Yvonne sa...

Hahaha! När kommer ni då?

Anonym sa...

Okej jag sätter mig på första bästa tåg då, tar med min råttan och en madrass ;)

Yvonne sa...

Oooups!
Ja, då ses vi snart då ;)