onsdag 25 juni 2008

Hur man gör allt och ingenting - samtidigt

Puh! Vilken dag. Det känns som att jag inte hunnit med något. Ändå har jag haft fullt upp hela dagen. De ungefär 100 saker jag planerade blev inte gjorda, men istället ungefär 100 andra...

Staketet till träningsplanen blev inhandlat. Disk, tvätt, matlagning, ja till och med bakning (!) och en del annat blev gjort i dag. Lyckades faktiskt genomföra en sak enligt planeringen - köra ett träningspass i agility på förmiddagen. Hade tänkt hinna med ett till pass på eftermiddagen, men, men, det sket sig.

Allt annat jag skulle gjort är alltså kvar till morgondagen. Lite ångestframkallande när saker växer till "högar" och känns som hela berg att bestiga. Fakturering, bokföring, svara på en massa mail, färdigställa höstens kursplanering, skicka kallelser och göra Canis-skrivningen återstår att hinna med innan fredag då det bär av till i Gällivare. Måste ju också toppa tävlingsformen tills dess.

Nåja. I morgon är det ny dag - nya utmaningar!
Pust... blir bara lite trött när jag tänker på dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha det avgör saken, nu plockar jag med mig råttan o kommer upp så får du lite assistans :p

Men se det från den ljusa sidan, du har fullt upp med saker som är roliga! Bokföringen för ditt företag som gör att du kan jobba med exakt det du vill! Enjoy ;)

Yvonne sa...

Ja, en assistent vore inte helt fel! =)

Jag klagar absolut inte på jobbet! Jag känner mig enormt priviligerad som kan jobba med mitt största intresse. Är verkligen inte heller missnöjd över att ha mycket att göra. Till och med bokföringen är kul faktiskt! Det är bara när saker samlas på högar som det kan kännas lite tuffare. Men så är det nog i alla jobb...