fredag 6 juni 2008

Singel i storstan

Firar nationaldagen med svenska jordgubbar i sällskap av kungafamiljen. Nåja, inte riktigt... Jag är ensam i min släktings lägenhet på Södermalm. Kungafamiljen är på Skansen och med på TVn i bakgrunden.

Släktingen är med familjen i Tierp och renoverar på deras torp. Fast helt ensam är jag faktiskt inte. Katten Kaos som huserar här, blev riktigt glad över att få sällskap.

Stockholm har varit riktigt stekhett i dag. Närmare 30 i skuggan. Pust! På gatuserveringarna sitter glada människor och svalkar sig med iskall pilsner. På alla vattendrag jag sett trängs småbåtar i mängder.

Jag knallade ner till Street, en marknad som hålls vid Bergsunds strand här på Hornstull. Street är ett häftigt fenomen där man kan hitta allt möjligt. Under helgen har de outlet för märkeskläder. Klädförsäljningen hålls inne i en lokal som var fullspäckad med folk och hotter than hell. Men ett par plagg orkade jag fynda innan jag gav mig ut i friska luften.


Fast egentligen kan man nog inte kalla luften frisk här... I vart fall inte efter Hornsgatan dit jag styrde kosan. Hornsgatan lär vara en av Stockholms mest förorenade gator har jag för mig. Men där finns även Panda Sushi Bar som har söders bästa sushi. Jag var riktigt hungrig och slog till på en 12-bitars laxsushi. Mums!

Kvällen blir lugn för min del. Köpte en deckare av Mari Jungstedt, så nu ska jag frossa i sommarmord på Gotland och klia katten Kaos.
Heja Sverige!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att du har det rätt så bra i vår huvudstad med andra ord!

Nya Agilitybanan ser ju helhäftig ut, kanske något för grabbarna att springa runt i???
Ha det!

Yvonne sa...

Ja, det är riktigt nice!

Visst får grabbarna springa på agilitybanan - fast då med hund. Hindren håller inte riktigt för barn, men de får gärna prova köra agility med någon av mina vovvar. Fast risken är ju att de (ännu mer) vill ha en egen...