tisdag 3 februari 2009

Tråkig helg i sjuksängen

Helgen har varit urtråkig. Måns har jobbat och jag har varit sjuk. Jag har inte varit totalt däckad men orkeslös och utan energi.

Jag har försökt att vila och kurera förkylningen, halsflusset eller vad det är för elände som drabbat mig. Har sovit mycket och däremellan slötittat på tv eller oengagerat surfat på nätet. Blev riktigt trist i längden då det inte fanns kraft att göra något annat.

För att inte ha alltför tråkigt försökte även ägna mig åt lite positivt tänkande på en eventuell valp. Det känns bra att ha något att hoppas på. Jag kom så långt att jag även klurade på hundnamn. Kom på några bra namn till både tik och hane (könet har ingen större betydelse). Men jag håller på namnen ett tag. Vi måste ju först se om det blir en valp åt oss. I slutet av den här månaden vet vi hur det blir med den saken. Längtar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tittar ut, öppnar altandörren och SER och HÖR hur domherren bröstar upp sig stolt och sjunger för oss, han sjunger att det snart är VÅR, hans röda färg lyser starkare än "igår". Härligt!!!och jag tänker glömma att londonborna håller på att snöa inne!
Krya på dig för morrondagen blir alltid bättre lilla kära barner mitt. Fundera vidare på valpnamn.
Mammy

Yvonne sa...

Tack. I dag känns det faktiskt som att jag är på bättringsvägen. Ja, Londonsnön kan vi glömma och tänka på våren låter härligt. Kram!