söndag 8 februari 2009

Roligt med teknik när allt funkar


Vilka sjuka mängder snö det har kommit i helgen! Vår avställda Volvo ser inte längre ut som en bil utan en snöhög. Var tvungen att sopa av den hjälpligt i kväll så att inte traktorn som snöröjer vår väg tippar ett lass över den.

Dagens resa till Luleå Brukshundklubb gick bra trots mycket snö efter E4:an. Tack och lov slapp jag hamna bakom någon lastbil som brukar kunna riva upp enorma moln av snörök.

Jag var inbjuden till klubben för att föreläsa om "nya hundsporter". Roligt! Presenterade freestyle som är en officiell hundsport och rallylydnad som är på väg att bli det. Dessutom berättade jag om flyball, bollvallning, frisbee och hoopers. Sistnämnda är en variant på agility som verkar riktigt intressant. Kanske något vi vår se i Sverige framöver. De övriga hundsporterna som finns redan i landet.

Glädjande nog fungerade all teknik helt utan problem! Nya projektorn är verkligen bra och enkel att använda. Det är betydligt roligare att föreläsa när man kan visa bilder och videoklipp, istället för att bara prata. Projektorn kommer också väl till nytta på mina kursers teorilektioner. Är supernöjd att jag till sist kom till skott och gjorde detta inköp!

Fick avstå från veckans agilityträning även denna gång. Orken är inte ännu helt tillbaka efter förkylningen. Men nästa söndag ska nog inget kunna hindra mig!

Inga kommentarer: