onsdag 4 februari 2009

Födelsedagen vi inte fick uppleva

I dag skulle Xhazi ha fyllt sju år.

Nu blev det inte så. Han fick inte uppleva den här dagen. Vi tänder ett ljus och tänker på honom i kväll. Käck och Kaiser hedrade Xhazis födelsedag genom att fira med varsitt grisöra.

Jag var på veterinärkliniken med Käck och Kaiser i dag för hälsokontroll. Käck fick en fullständig seniorkontroll med test av blod- och levervärden. Det visade sig att han är vid mycket god hälsa. Alla prover visade normala värden och hjärtat lät bra. Veterinären tyckte han verkade mycket fräsch med fina tänder. Kollade även en liten "vårta" på Kaiser, men det var inget farligt. Även Kaisers hjärtljud var bra. Skönt att veta att båda friska och krya!

Jag fick också ta med mig Xhazis urna med mig hem. Till våren ska han få vila under sitt äppelträd.

Du saknas oss, Xhazi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad hemsk att ni inte fick ha honom längre än så. Kände mig så träffade av inläggen om honom. Vår 7-åriga Australiska terrier gick bort i december förra året :( Ingen obduktion gjordes men troligast var att hon fick ett ovanligt hjärtfel när hon blev ormbiten under hösten (trots att hon fick vård så snabbt.) Hon som alltid varit så uppåt och pigg innan. Man sörjer länge! Men de måste man få göra...

Nu har vi en vovve som vi älskar såå, men saknaden av vår lilla Nokia består!

Tack för intressant läsning på din blogg!

Nina & Astor
http://astor.blogg.se/