tisdag 3 februari 2009

Håller jag på att bli gammal?

Vintern, vacker och rogivande?

En vändning i sjukläget verkar vara på gång. Äntligen. Jag känner mig aningen friskare och piggare idag.

Dagens första hundpromenad i skogen med solgnistrande snö är härlig. Inte alls så ansträngande som tidigare dagar. Hundarna skuttar lyckligt i snön och undersöker alla spår de hittar.

När jag knallar där och andas den klara luften kommer jag plötsligt på mig själv av att njuta av vintern! Detta är faktiskt en mindre sensation! Under alla mina vuxenår hittills har jag varit fanatisk motståndare till denna årstid som är kall, mörk och lååååång. Men nu. Något nytt börjar smyga in i medvetandet. Jag går och tänker på att vintern är en vacker och rogivande årstid.

Visst. Snön förhindrar agilityträning ute. Det är trist. Men vintern här i norr har också sina fördelar. Hundarna blir inte leriga och skitiga som de blir i den södra, snöbefriade landsändan. Snön lyser upp betydligt mer vad än regn och slask gör.

Vintern ger också tid till att varva ner. Trycka på paus ett tag. Samla kraft och planera för de kommande, mer aktiva årstiderna.

Hm. Undrar om jag håller på att bli gammal?

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS!
Nej du är inte gammal, du har bara kommit till insikt om vår 4:e vackra årstid! Lev och njut i den insektsfria årstiden, och den vita!
Mammy