torsdag 3 juli 2008

Vilka duktiga kursdeltagare!

Äntligen har sommarvärmen kommit och snart blir det semester. Känns bara bra!

I morgon har jag avslutning för valpkursen i Luleå. Till helgen kör jag klickerkurs i Piteå och nästa vecka slutar fortsättningskursen och rallylydnaden i Piteå. Älskar verkligen mitt jobb, men det ska ändå bli skönt att vara ledig.

Kvällens kurser gick verkligen jättebra. Det är alltid roligt när man kan se framsteg hos de deltagare och hundar. Fortsättningshundarna börjar bli riktigt duktiga nu. I kväll fick de jobba hårt med inkallningsträning; det var bland annat inkallning med hundar på rad (varannan kallas in övriga sitter kvar), inkallning genom en tunnel av hundar och genom en mur. Inkallning med två hundar som springer samtidigt, först och samma håll sedan mot varandra. Allt gick superbra!

På rallylydnaden var två hundar borta, men de som var på kursen hann jobba desto mer. Vi gick igenom sex nya skyltar/moment och körde en mindre bana med riktningsskyltar som svängar, vändningar och spiralen (snurrar runt några koner). I börjar var hundarna lite ofokuserade, men förarna jobbade bra och fick till riktigt fin följsamhet mot slutet av lektionen.

I morgon står shoppning på programmet. Jag ska köpa material till de agilityhinder som den gulliga svärfadern tillverkat. Målarfärg behövs till långhoppet, matta + lim till gungan och spännband till däcket. Ska även fixa ett bord och sedan min agilitybana är komplett! Det är hur kul som helst!

Lovar ladda upp bilder så fort hindren är klara...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen World dog show för dig?!

Yvonne sa...

Nej, jag är inte tillräckligt intresserad av utställningar. Brukar åka på HUND XX eftersom det händer så mycket annat där. Man hinner ju också se alla hundraser på två dagar. Men att titta på utställningar i fyra dagar känns inte tillräckligt spännande för att vara värt resan.
Åker du?