lördag 19 juli 2008

Oj, vad bra det gick på rallylydnaden!

Vädret i Karlstad är verkligen varierande! I morse var det regnigt och kallt. Några timmar senare gassande hett. Kvällen var solig och fin, men så öppnade himlen sig igen.

I dag har det varit Käcks dag på agilityn. Han gjorde två bra lopp, men tyvärr med fem fel på vardera. I denna stora konkurrens med cirka 170 startande i klassen räcker det inte till något pris, trots att de har priser ner till 15:e plats eller något sånt. Men jag är nöjd ändå. Käck var duktig och vi hade kul tillsammans!

I kväll har vi tävlat rallylydnad igen. Oj, vad bra det gick! Käck och jag fick vi ihop 92 poäng av 100 möjliga vilket gav en fjärde plats totalt. För det belönades vi med ett presentkort på Ikea. Det blir bra till måndagens shoppingtur på just detta möbelvaruhus.

Jag var också jättenöjd över Xhazi´s resultat på rallyn. Han skällde inte alls utan var mycket koncentrerad och följsam. Däremot gjorde jag lite fel på en skylt, vilket gav -10 poäng. Trots det blev det 82 poäng och därmed ett godkänt resultat. Roligt, roligt!

I morgon är det sista tävlingsdagen på Värmlandshôppet och Xhazi ska få springa två lopp. Banvandring igen strax efter klockan 07.00. Gääääsp! Xhazi har redan bäddat ner sig i sängen. Nu ska jag också göra det. Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det låter som om ni har! Kul att tävla rallylydnad, det vill jag också göra! Är lite tävligar här omkring också...

Yvonne sa...

Tycker absolut du ska testa rally. Det är roligt och ni kommer att greja det utan problem. Kör på!