torsdag 10 juli 2008

Examensdags och snart sommarlov

I kväll har det varit kursavslutning för fortsättningskursen och rallylydnaden i Piteå. Fortsättningshundarna fick några utmaningar i tävlingsform som de klarade galant. Även deltagarna på rallylydnaden fick prova på gå en tävlingsbana. De jobbade på mycket bra.

I morgon blir det examen för kursen hundmöten. Sedan blir det "sommarlov". Jag blir kanske inte helledig (är man det någonsin som egenföretagare). Men det blir inte schemalagd arbetstid på några veckor i vart fall.

Höstens kurser är redan planerade och inlagda. I Luleå är det bokat fram till i november med flera kurser; valp, vardagslydnad, rally I och II, miniagility, klicker, hjärngympa och viltspår. I Piteå har jag planerat in två kurser hittills, agility I och rally I, men det kan bli fler. Eventuellt kör jag en ny klickerkurs, helgvarianten, i Piteå i höst.

Jag sitter också och filar på nya kurser. Har några idéer jag planerar att eventuellt vidareutveckla; prova-på-kurs, nosarbete och cirkushund. Jag tänker i alla fall se över kursutbudet inför vårterminen och fundera över vad som kan förbättras. Får se vad det resulterar i lite längre fram. Jag tar förstås gärna emot förslag och idéer!

3 kommentarer:

japp sa...

Hej Yvonne..

Vill bara återigen tacka så mycket för en jätterolig kurstermin hos dej på Hundvis..
å fortsättningskursen.
Vi har haft jätteskoj, både jag och Lowiz, vi ska köra på med träning ordentligt efter Lowiz valpning.
Nu ska vi mest bara vara och ta det liiite lugnare, nåt moment ska vi nog allt pyssla med iaf, så vi inte blir ringrostiga direkt.

Ha en jättehärlig semester, så får vi se vad vi hittar på längre fram, säkert finner vi en ny spännande kurs hos dej som vi vill gå..
Ha de bra..kram Helén och Lowiz.

Yvonne sa...

Roligt att du är nöjd. Ni är så välkomna tillbaka! Sköt om Lowis och hennes kommande valpar. Ha en skön sommar!

japp sa...

Hej.. tack, de ska vi göra.
Ha en lugn å fin sommar/semester du me, kram Helén & Lowiz mfl