tisdag 22 juli 2008

Mysigt turistliv på östgötska slättlandet

Att titta på slussningen i Göta kanal verkar vara ett populärt folknöje.

Sista tävlingsdagen i Karlstad blev det inte så mycket agility. Vaknade av väckaren kl 06 med migrän. Utanför öste regnet ner. Motivationen att kliva upp låg inte på topp direkt... Men efter medicin och några timmars sömn mådde jag ganska bra.

När det till sist blev dags för Xhazis start i hoppklassen kom vi inte långt. Jag hann inte ställa mig på plats och kalla in Xhazi innan han själv startade. Eftersom jag jobbat mycket med att vänta på startsignal valde jag att stoppa honom efter första hindret. Gick sedan lugnt av banan. Snopet tyckte både Xhazi och jag. Men med honom är det verkligen viktigt att vara konsekvent. Det går inte att tillåta tjuvstarter ibland ...


Här bor och trivs våra vänner Staffan och Annica med hundarna Lucky, Ginza och Molle.

Efter utcheckning från campingen i Karlstad drog vi vidare till våra vänner, utflyttade norrbottningar som köpt ett hus på östgötska slättlandet utanför Motala. När vi var här för ett år sedan fanns det bara ytterväggar på huset, resten var utrivet för renovering. Nu har det blivit toppenfint. Vilket jobb! Vi har parkerat husvagnen i trädgården som just nu dignar av frukt; körsbär, hallon, päron, äpplen, vinbär...

Mysig hundpromenad efter kanalen.

I dag har vi varit riktiga turister, kul! Vi har sett slussning i Göta kanal i Borensberg, köpt lokalproducerad bärdryck i Brunneby och knallat i butiker i det gigantiska köpcenterområdet som ligger strax utanför Linköping. En riktigt trevlig dag!

Måns, Staffan och Annica tittar på båtar i Göta kanal.

Nej, nu är det dags för middag! Ha det!

Inga kommentarer: