fredag 11 juli 2008

Jobb, jobb, jobb inleder semestern

Vår semesterbostad. Bild tagen i vintras (brrr!).

Vaknade till en underbart solig sommardag (nu regnar det) och insåg att det blivit semester.

Men första semesterdagen består av jobb, jobb, jobb. Måste fixa fint här hemma och packa för resan. Det gäller att få med allt man behöver, men också packa smart. Det är ju begränsat med packutrymme i en fem meter lång husvagn.

Jag hoppas på både sol och regn under semestern.

Sol eftersom mina glasögon gått sönder. Låter ologiskt? Det ena glaset släppte plötsligt och ramlade ur bågen häromdagen. Klirr! Jo det var glasglas och inte plastglas. Har nu insett att fördelarna med plastglas trots allt överväger. Nya glas har en leveranstid på två veckor... Men jag har även ett par slipade solglasögon och därför hoppas jag på solväder. Att gå omkring med solglasögon när det är molnigt ser ju rätt wacko ut. Jag har även kvar mina gamla glasögon, men de är ruggigt slitna och inte med helt rätt styrka. Men de får duga till tv-tittning - om det blir någon sådan.

Lite regn är inte heller så dumt. Då kan man ligga och läsa i husvagnen med smatter på taket, eller kanske passa på att göra lite bokföring och annat datorjobb.

Innan vi åker iväg blir det agilitytävlingar i Boden i helgen. Så nu måste jag sätta fart igen!

Inga kommentarer: