onsdag 22 april 2009

Valplycka!

Äntligen är hon hemma - vår lilla Hexxa. Vilken lycka! Det är en himla härlig tjej vi har fått. Hon är kelig, nyfiken, framåt och samtidigt riktigt cool.

Mari kom och hämtade oss på Arlanda och hade med sig hela kullen i bilen. Vi åkte till närliggande Märsta brukshundklubb där valparna rejsade runt tills de slocknade. Bra, då fick de göra av med lite energi innan flygresan. Lisa åkte samma flyg som oss och hämtade hem lilla Hazta som nu ska bo i Sunderbyn. Roligt att ett syskon hamnade så nära!

Resan gick jättebra. Hexxa och Hazta fick åka i varsin väska på flyget och accepterade det utan problem. Hexxas första möte med sin nya flock, Käck och Kaiser skedde på neutral mark intill flygplatsen. Kaiser blev väldigt intresserad och var till en början lite för närgången tyckte lilla fröken som daskade till honom över nosen med en tass. Hon nafsade också efter Kaiser som då förstod att dämpa sig. Käck konstaterade lugnt det var en liten valp matte hade med sig, och att hon nu ingår i flocken.

Kort efter hemkomsten provade jag servera Hexxa lite mat. Hon åt, men hade inte tid att tömma skålen. Det var för mycket att upptäcka i nya hemmet. Senare smaskade hon med god aptit i sig A-fil och ett par kex. Ett par små gnäll har hon gav hon ifrån sig under de första timmarna, men nu verkar hon känna sig trygg här.

Snön som ligger kvar på gården var spännande, tyckte Hexxa och klättrade upp på högen. Hon och Kaiser har också busat lite tillsammans. Just nu ligger damen och snusar på ett fårskinn i soffan med huvudet på husses arm. Båda två ser mycket belåtna ut!

Nu hoppas att hon kommer att sova tryggt i natt. I morgon ska jag lägga upp några bilder som jag tog av valparna i dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men så kul att allt gick så smidigt med eran lilla förtjusande Hexxa !!!!!... Du kommer väl in på gammelkneget för en uppvisning lite senare när hon blivit varm i kläderna lilltjejen. Grattis till tösen !!! /Kram Maria

Yvonne sa...

Tack!
Jo, jag måste ju visa upp underverket. Jag har på känn att hon väldigt snart är varm i kläderna. Hexxa verkar ta det mesta med ro, så ett besök på tidningen blir nog bara roligt för henne.

Faktiskt har hon redan träffat en PT-medarbetare. Jag stötte på koleriske Carlsson på Arlanda, och han blev överförtjust när an såg lilla lurvtussen.

Anna K sa...

Så mysigt det låter.

Marie-Louise sa...

Jag antar att natten varit lugn...
Om hon har lika lätt att anpassa sig som Iza hade så får du det lugnt. Ska bli kul att träffa henne. Just nu ser jag fram mot att få träffa en massa Berger på rasträffen i maj, det ska verkligen bli kul.

Njut av valplyckan!!!!