onsdag 15 april 2009

Kände mig som världens värsta matte

Det gick inte att tömma Käcks vätskefyllda öra med bara lokalbedövande salva. När veterinären skulle sticka gjorde det för ont och vi avbröt.

Istället blev det sövning, men han hade ändå reagerat på sticket. Jag hörde på avstånd en hund som skrek till och det lät som Käck. Stackare! Vilken ågren jag fick. Känner mig som världens värsta matte som utsatte honom för denna smärta. Usch! Men jag ville ju inte heller att örat skulle förvärras och det skulle orsaka ännu mer obehag för honom.

Käck var groggy flera timmar efter sederingen. Nu är han sig själv igen. Skönt! Det gör verkligen ont i mattehjärtat att se honom så slokig. Nu ska jag ta hundarna på en sista rastning och sedan bädda ner oss. Det blir en extra godnattpuss på Käcks lurviga nos. Hoppas att han förlåtit mig för dagens otäcka upplevelser!

I dag: exakt en vecka kvar till vår lilla Hexxa flyttar hem!

4 kommentarer:

Marie Louise sa...

Det är alltid jobbigt när ens djur utsätts för smärta. Man lider verkligen med dem.

Från det ena till det andra.... vet du vilken av valparna som blir din? Jag är så nyfiken.

Yvonne sa...

Jag är också nyfiken! Jag vet inte ännu vilken av de tre töserna som vi får. Har redan skickat två mail till Mari som lovat återkomma med svar. Snart måste jag skicka ett till. Jag är nästan sprickfärdig av nyfikenhet!

Vilken vi får beror lite på vilken av dem harlekinerna hon själv tänker behålla. Mari har lite svårt att bestämma sig och väljer mellan den ljusaste och den mörkaste. Jag förstår hennes beslutsångest!

Utseendemässigt tycker jag alla tre är lika fina. Jag har pendlat lite i favoriter och är just nu mest inne på "fröken röd" (den mörkaste). Men utseendet är inte det allra viktigaste. Jag hoppas att vi får en framåt tjej som kommer att göra skäl för sitt namn!

Eva sa...

Ha inte dåligt samvete, Käck förstår säkert. Du är ju världens bästa matte!
Jag hade mardrömmar länge efter fina-Stinas bortgång, saknar henne ännu så inni bomben!
kattmatte

Marie Louise sa...

Ja, Mari har lite beslutsångest när det gäller att välja valp. Jag fick också vänta till sista veckan innan jag visste om det var Gnizta eller Glittra jag skulle få. Men jag höll faktiskt Gnizta (Iza) som favorit. Vet inte varför men hon tilltalade mig mest...