torsdag 23 april 2009

Första natten avklarad

Jag funderade över var jag skulle inrätta Hexxas sovplats, men Måns (som är en klok husse) sa: Hon kommer väl att sova i sängen som de andra hundarna?

Därför fick hon lägga sig i sängen med oss. Först var hon lite orolig och fundersam, men snart hittade hon en bekväm sovplats - på min kudde med sitt huvud i mitt ansikte. Efter en liten stund hittade vi dock en sovställning som var bekväm för oss båda och somnade.

Vid tretiden vaknade jag av att hon flåsade. "Kissdags" tänkte jag och drog på morgonrocken och tog valp under armen. Men hon var inte alls kissnödig. Istället lade hon sig ute på marken och tänkte fortsätta sova där. Det hade helt enkelt blivit för varmt i sängen.

Tillbaka i sovrummet placerade jag istället Hexxa på en bädd på golvet där hon somnade.

Allt har gått otroligt bra hittills. Käck och Kaiser har accepterat den nya flockmedlemmen. Hexxa verkar också tycka att den nya flocken är helt okej. Skönt!

2 kommentarer:

eva sa...

Dom är helt bedårande och Hexxa luktar så valpgott! Guds underverk!
Underbara valp!
mormor igen

Yvonne sa...

Grattis mormor! :-)