måndag 20 april 2009

Får vi presentera: Jomgarden's Hexxa


Här är vår lilla Hexxa! Det blev "fröken Gul", den ljusaste av harlekinerna, som flyttar till Piteå. Kvar på kenneln stannar den mörkaste, fröken Röd, eller Jomgarden's Hicka som hon ska heta. Den tredje harlekintiken, Hazta, hamnar hos Lisa i Luleå. I den flocken finns också en berger sedan tidigare, Doris.

Fröken Gul var från början den valp jag var mest svag för. Men jag har också hunnit byta favorit eftersom de alla är så fina. Efter att ha träffat valparna andra gången var jag väldigt förtjust i fröken Lila (Hazta). Hon var väldig pigg, glad och social. Senare har jag tyckt väldigt mycket om den mörkaste tjejen. Så jag förstår att Mari haft svårt att bestämma sig för vilken hon behåller.

Men nu är det alltså klart! I dag har vi handlat lite godis, tuggpinnar och en leksak till Hexxa. I morgon ska hemmet gås igenom och "valpsäkras" och i övermorgon kommer hon!

Bilden på Hexxa tog Mari under en solig skogspromenad häromdagen. Här nedan kommer en till. Visst är hon fin, vår lilla tjej?

9 kommentarer:

Veronica, Teo, Ila & Blondie sa...

Lycka till med lilla Hexxa! =)
Hon har varit min favorit sen första fotot (har inte träffat dem på riktigt)! Synd att hon ska bo så långt från Skåne men kanske att vi ses på någon rasträff i framtiden!

Yvonne sa...

Tackar! Javisst är hon söt?
Ja, det är inte helt omöjligt att vi dyker upp på en rasträff, troligen inte detta år som det ser ut.

Marie Louise sa...

Grattis till lilla Hexxa. Hon är förtjusande.

Ingela sa...

Men så kul med en valp! Jag är också valpsjuk så in i vassen. Lycka till med henne nu och i framtiden.

Kram Ingela och lhasapojkarna

Eva W sa...

Grattis till Hexa. Var där igår och hälsa på och alla var helt underbara.. Tog lite kort under dagen och förhoppningsvis blev några bra. Så jag är inte lite avundsjuk på er..

Vi får se till att träffas snart så man får träffa henne igen..

Mikaela Sandbacka sa...

Lycka till med det lilla charmtrollet... Hon var min favorit bland de blå när jag var och tittade på de små :-)
Hoppas man får träffa henne i framtiden...

MVH Mikaela och Puma

Anna-Lena&Aksa sa...

Grattis till Hexxa!! Fint namn och jättesöt liten tjej;) Hon kommer att bli fin när hon blir stor med den teckning hon har..fina eyeliners ser det ut som. Lycka till!!!

Yvonne sa...

Tackar för gratulationer och lyckönskningar! Visst är hon söt, men jag hoppas att hon också lever upp till sitt namn =)

Eva, vi får väl fixa en rasträff i här uppe i sommar? Nu har det ju blivit ganska många bergers här. Skulle vara kul att dra ihop ett gäng.

Elin sa...

Så sööööt hon är!! Grattis till den lilla godingen och stort lycka till med henne!
*Kramar*