söndag 19 april 2009

Mycket spännande på gång...

Min älskade mamma överraskade med att bjuda med mig på bio idag. Mycket trevligt, tack!

Vi såg Män som hatar kvinnor, en film som jag faktiskt funderat på att se i helgen tillsammans med Måns. Men eftersom han blev tvungen att jobba helg (igen) hade jag slagit bort planerna på att se hinna den på bio. Jobbar måndag och tisdag kväll och på onsdag kommer ju lilla valpen!

Filmen då? Jag tycker att den var riktigt bra! Tät handling och bra skådespelarinsatser. Har ju läst Stig Larssons Millenium-triologi och gillade böckerna väldigt mycket. Tyvärr har jag blivit besviken flera gånger när jag sett en film byggd på en bok. Inte denna gång! Ska bli roligt att se de andra två filmerna som också går upp på bio och sedan släpps i längre versioner i samlad DVD-box.

Måndag och tisdag blir det jobb både dag och kvällstid. Därefter: Valpmys! Mari har nu bestämt vilken av harlekintikarna hon kommer att behålla. Det är också klart vilken av tjejerna som blir vår lilla Hexxa! Men jag håller er på halster ett litet tag till ... Det eftersom Mari inte lagt ut infon på sin sida ännu och jag inte vill förekomma henne.

Det rör också på sig i lokalfrågan. Fick ett samtal i fredags från fastighetsägaren som meddelade att de justeringar i lokalen vi pratat om skulle gå bra att genomföra. Det handlar bland annat om att bygga till ett par toaletter och en liten köksdel. Om vi kan komma överens om resten, däribland hyran, blir det hur bra som helst! Tyvärr måste jag vara lite hemlig även här eftersom vi inte har något avtal ännu.

Så tills vidare: Håll ut, kära bloggläsare. Jag lovar att stilla all nyfikenhet så fort jag kan =)

4 kommentarer:

Marie Louise sa...

Jag har åxå läst boken eller rättare sagt böckerna, och ska se filmen ikväll. Och det låter ju lovande att du tyckte den var bra trots att du läst böckerna. Jag tippar på att Mari behåller den ljustaste valpen och att Hexxa är den mörkaste av harlekinerna... ska bli spännande att se...
Jag avundas dej lite till ditt kommande "valpmys". Det är inte så mycket mys med Iza nu för tiden. Hon är som ett yrväder, och inte stilla en sekund, förutom när hon sover. Då är hon klubbad.

mari sa...

Nu så är dom "oficiellt" presenterade... och Marie Louise... du har FEL i din tippning... ;)

Marie Louise sa...

Jag har oftast fel när jag tippar... Men det var min personliga åsikt om "sötaste" valpen... men det är ju faktiskt annat som avgör när man har dom live... Men då hamnade den "sötaste" i Piteå i alla fall...

Yvonne sa...

Ja, den lilla sötnosen hamnar i Piteå! Jag tycker alla är jättefina, men det var fröken Gul som från början stal mitt hjärta. Därför känns det extra roligt att det blev just hon som flyttar hit. =)