onsdag 8 april 2009

Två veckor lugn före stormen

14 dagar kvar. Nedräkningen till dagen V som i valp pågår för fullt här!

Det är alltså två veckor kvar att njuta av lugnet innan stormen. För visst är det en hel del jobb med en liten valp i huset. På något sätt har jag efter varje gång lyckats förtränga detta. Samtidigt är det en underbart härlig tid. Jag längtar!

Innan dess ska vi ha påsk. Det finns inga planer för påskhelgen, vilket känns ganska skönt. Jag är ledig hela helgen, men tyvärr inte kärleken. Vädret ser inte heller ut att bli så mycket att skryta om, så jag kan med gott samvete passa på att få en del jobb här hemma gjort. Ska försöka att koppla av med lite bokläsning också. Har en trave olästa böcker som väntar på sin tur.

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Jaa, valptiden är härlig, men den går så ruskigt fort. Iza är ju snart stora damen snart 7 månader, och den där första mysiga tiden med den lilla ulltotten går så otroligt fort. Passa på att njut. Jag hade ju förmånen att kunna vara valpledig ganska länge, (har fortfarande inte gått upp på full tid) och det har varit jättemysigt, kul och nyttigt.

Yvonne sa...

Oj, är hon redan sju månader? Jag trodde bara hon var cirka fem månader...

Härligt du har haft det med en lång valpledighet! Jag är helledig den första helgen så då blir det valpmys för hela slanten. Därefter jobbar jag men har ju förmånen att kunna ha med mig hundarna på jobbet. Så det lilla pyret kommer att få mycket miljöträning.

Ser fram emot att få träffa Iza.