måndag 13 april 2009

En lugn påskhelg

Påsken är över. För min del har den varit väldigt lugn. Måns har jobbat hela helgen och jag har varit sjuk.

I går kväll kände jag mig bättre efter ett par dagars vilande och åkte på agilityträningen. Visst var det lite tungt att andas med snortäppt näsa, men det gick utan någon större nära-döden-upplevelse.

Med Kaiser fokuserade jag på slalomträning och öva svängar (180', 260' och serpentiner). Det blev motivations- och fartövning med slalomen i tre delar med ett hopphinder efter varje del. Kaiser har fått bra sug på slalomen nu, härligt! Jag varierar min position ofta och går ungefär varannan gång på vardera sida. Försöker även ta ut avståndet från slalomet i sidled. Jag vågar ännu inte springa förbi Kaiser utan håller mig parallellt eller strax bakom honom.

Kaiser är riktigt duktig på agility när han släpper intresset för andra hundar. Han är motiverad på agilityn, men tappar fokus ofta. Det är helt enkelt väldigt svårt för honom att låta bli att springa fram till andra hundar för att hälsa. Det är här min stora utmaning med honom ligger...

Käck var mycket yster och överlycklig över att få springa agility. Det är underbart att se honom så glad. Det är en verkligen en härlig 10-åring vi har!

Träningen i går kostade på en del. Jag var inte riktigt så frisk som jag önskt. I dag fick jag betala för min optimism och var väldigt trött och matt i kroppen. Men i kväll är jag mig piggare igen. Hoppas det håller i sig.

Inga kommentarer: