lördag 25 april 2009

Full fart med bus och bitlekar!

Det märks att vår lilla Hexxa känner sig hemmastadd nu. Hon har börjat göra skäl för sitt namn...

Första dagen var hon ganska lugn, andra dagen lite mer fart. I dag har hon gett järnet! Kaiser ställer upp på jaktlekar, men vill inte så gärna ha en uppsättning synålsvassa valptänder i svansen. Käck är inte heller road av bitlekarna utan drar sig värdigt undan när Hexxa försöker dra honom i svansen.

Vi har kommit in i valprutinerna med rastning, mat, bus och sovstund och sedan rastning igen. Nätterna är lugna och Hexxa sover gott (i sängen) tills jag vaknar, skönt.

Det fina vårvädret i dag inspirerade mig till att dammsuga och skura (allt grus på golvet avslöjades skoningslöst i solen). Hexxa undersökte först dammsugaren försiktigt men lade sig sedan att sova. Måns har bytt till sommardäck, tvättat bilen och i farten även cykeln. Så nu börjar vi få lite vårfint här!

Ett säkert vårtecken - Måns tvättar cykeln.

Hexxa är intresserad av Käcks grävande i snön.


Kaiser och Hexxa leker.

Snö är spännande.


Full fart framåt!

Hexxa är inte bara busig. Hon är söt också!

3 kommentarer:

Amanda sa...

Grattis till söta valpen! Gillar namnet också, hade faktiskt planer på att döpa Loka till Hexa först! :)

Ha det fint!

Marie Louise sa...

Det där med "full fart framåt" känner jag igen. 90% av alla foton på Iza är precis som fotot på Hexxa i "full fart framåt...

Yvonne sa...

Tack Amanda! Jag är glad att Mari också gillade vårt namnförslag, så att hon även bär samma namn i stamtavlan.

Jag kan tänka mig att det är full fart på Iza nu =) Det dröjer nog inte så länge till innan den här damen också är i samma tillstånd större delen av hennes vakna tid!