lördag 11 april 2009

Nu är det förkylt!

Jag trodde att jag skulle klara mig, trots att så många runt mig drabbats. Men nu har jag också åkt dit på en förkylning. Attans! Är snorig och tungandad, men blir det inte värre än så här ska jag nog överleva.

Det är lite synd om Käck också (inte för att jag tycker så synd om mig). Han har fått ett blodöra, vilket är en blodsamling i en del av örat. Det kan bildas om hunden haft en öroninflammation, eller till exempel slagit i örat. Tror inte att det rör sig om en öroninflammation, däremot hade Käck en liten sårskorpa på örat så han kan ha rivit sig på något. Efter att ha konsulterat diverse internetsidor får jag veta att blodöra är ofarligt för hunden och inget man behöver söka akutvård för. Det är jag glad över när det är storhelg. Men på tisdag ska jag ringa veterinärkliniken.

Tills dess ska jag se till att pyssla om honom ordentligt. Kanske även försöka sköta om mig själv också.

2 kommentarer:

Marie Louise sa...

Stackars lilla Käck, och stackars dej också. Vara förkyld när vi har sånt underbart väder är inte roligt. Hoppas Käcks öra blir bra och även din förkylning. Veterinären brukar väl tömma "blodöron", men de har visst en tendens att komma tillbaka, speciellt om hunden kliar sig på öronlapparna.

Yvonne sa...

Vackert väder?!
Det är nog Gällivare som fått allt vackervacker denna Påsk. Här vid kusten har det bara varit gråväder med snö och regn.

Jag hoppas också Käcks öra blir bra. Han verkar inte besvärad av det i nuläget. Får se vad veterinären säger om det. Jag är inte så sugen på att låta söva ner en 10-årig hund för något ingrepp om det dessutom finns risk att det kommer tillbaka. Jag läste att man ibland behandlar medicinskt och ibland inte alls. Huvudsaken att han inte mår dåligt av det.