måndag 6 april 2009

Ska börja ett nytt liv... imorgon, eller?

Jag ska börja ett nytt liv och bli en bättre människa!

I mitt nya liv ska jag inte skjuta upp saker och tänka att jag hinner "sen". Nej, nu blir det till att ta tag i saker på en gång! Inget blir lättare för att man väntar med att göra det. Det ska nu bli ändring på mottot: "Skjut inte upp till morgondagen vad du kan skjuta upp ännu längre".

Dessa tankar har kommit till mig i en stund av klarsyn sedan jag i kväll suttit och skrivit en artikel till tidningen Husvagn & Camping på temat att resa med hund. Artikeln sålde jag in för månader sedan och ägnade sommaren med att samla material. Visserligen har jag planerat och strukturerat artikeln i huvudet, men satte den alltså på pränt i dag. Vilket är dagen före lämning...

Jag vet ju att man inte kan vänta på inspiration när man ska få något utfört. Snarare handlar det om transpiration och att hugga i. Så därför inleder jag nu mitt nya liv. Eller kanske blir det i morgon...

En av bilderna till artikeln att resa med hund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tittar in och skriver en hälsning till Käck... Grattis på 10-årsdagen!!! från lillasyster Cita som inte heller är som en 10-åring :)