torsdag 23 oktober 2008

Sorg

Det är en vacker höstdag i dag.

Jag är ledsen över att en vän, och vår omtyckta klubbordförande inte får uppleva denna dag. Cancern tog hans liv. Han saknas oss redan.

Jag känner mig också ledsen för min kära vän, hans hustru, som nu blivit ensam. Hoppas att jag kan göra något för att hjälpa i sorgen som blir när en älskad försvinner. Sorg är en inte bara en känsla utan lika mycket en fysisk smärta. Det gör ont - men måste så få göra.

Känner också med Carolins anhöriga. I dag har de fått var på frågan "vad". Kanske kommer de också att få veta "varför". Familjen har fått visshet, men har en lång tid av sorg framför sig.

Så viktigt att det är att ta vara på livet. Att njuta av allt det vackra och goda som finns. Ägna sig åt det och dem som betyder mycket. Resten kan få vara.

Inga kommentarer: