söndag 12 oktober 2008

I väntans tider ...

Sladden till min fina solgula dator har gått sönder! Det är orsaken till att jag varit borta från bloggen i några dagar.

I onsdags gick in på en datorbutik i stan för att - som jag trodde, enkelt och snabbt - laga sladden. I min okunskap trodde jag att man kunde knipsa av en sladd, ta bort den skadade delen och sedan montera den fräscha sladden till kontakten igen. Men neeej, det går inte! Man måste köpa ett helt nytt sladd- och batteriladdarkit a´495 kronor.

Behövde även toner till skrivaren så en kort stund senare kunde lämna butiken en dryg tusenlapp fattigare. Suck! Eftersom min fina solgula är av märket Dell finns inte reservdelar överallt, men sladdkitet var av universalmodell som ska passa alla datorkontakter. Inte min dock ...

Har nu istället beställt ett nytt kit från Dell och hoppas de håller sitt löfte om snabb leverans. Annars blir det tungt. Lånar Måns dator i kväll för att stilla den värsta datorabstinensen. Snacka om att vara beroende!

Så nu går jag i väntans tider. Håll tummarna hårt för att mitt paket dimper ner i lådan i morgon. Vi hörs! Hoppas jag ...

Inga kommentarer: