fredag 31 oktober 2008

Skönt med ledig helg!

Allhelgonahelgen närmar sig med stormsteg. Och i södra Sverige med snöstorm. Tur att vi slipper det (ännu...)

Vi är två båda lediga i helgen, den första på länge som det sker. Det känns bra och jag ser fram emot en härlig helg:

Fredag ska jag tända ljus på kyrkogården för de kära som inte längre är kvar här. På kvällen är vi bjudna på ost och vin hos Laila och Jimmy.

Lördag planerar vi en tripp till Boden för att hälsa på vännen Pelle. Om han inte redan hunnit se den nya Bond-filmen "Quantum of Solace" gissar jag att det blir ett biobesök på kvällen. James Bond gör sig bäst på storduk.

Eventuellt övernattar vi till på söndag och passar även på att plocka några cachar i Boden-Luleåområdet. Där finns många gömmor som verkar kunna ge spännande upplevelser.

I övrigt tänker jag även träna hund under helgen. Kaiser är inte än klar med sina grundfärdigheter för Caniskursen som snart avslutas. Vi ska även lägga kommando på tre grundfärdigheter förutom sitt och ligg. "Hit" och "hopp" har jag klara, men behöver ett till. Funderar på att lära honom "skall" på kommando. Det för att även kunna lära in "tyst". Det kan nämligen behövas...
Ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

japp sa...

Hejhej.skönt me en ledighelg.
Duu, kom de fram ett mail till dej?
Jag skrev för några dagar sen..
orkar du å vill får du gärna svara.
Hoppas ni har de bra annars.. krama voffsarna.. Helén, Lowiz, Bianca å Lily.

Yvonne sa...

Hej Helén! Nej, något mail från dig kan jag inte hitta. Antingen har det inte kommit fram eller så har jag lyckats radera det, men jag tror faktiskt inte jag gjort det. Kan du skicka det på nytt?
Ha en bra helg och krama dina vovvar oxå!