lördag 4 oktober 2008

I helgen blir det frosseri!

Fick en oväntat ledig helg då en konferens jag skulle varit på inte blev av. Kärleken tillbringar hela helgen på jobbet så jag har all tid för mig själv. Plötsligt blir jag rådvill... Vad gör man en ledig helg? Det eländiga vädret lockar ju inte till uteaktiviteter.

Visst, jag har massor projekt att ta itu med här hemma. Men det är saker jag lika gärna kan göra en vanlig vardag. Lediga helger känns alldeles för lyxiga och sällsynta för att ägna åt tråkiga vardagssysslor.

Istället har jag planerat att ta en filmhelg. Har köpt flera intressanta filmer om hundträning som jag inte ännu hunnit se (Måns har föga intresse av att se dem tillsammans med mig). Därför tänkte jag nu frossa i filmtittning!

Har en hel del att se fram emot: Sex timmar (!) med Kathy Sdao om hur hon tränar hundar som visar koppelaggression. Vidare har jag inte sett klart Susan Garretts "Success With One Jump" och två filmer om "In Focus Program" som verkar vara en väldigt intressant metod för att öka hundens fokus i träningen. Dessutom har jag filmat 60 minuter från agility-VM.

Jo, jag erkänner. Man måste vara en riktig nörd för att uppskatta en frosserihelg med bara hundfilmer. Fast vem vet, det kanske slinker in någon vanlig film i DVD-spelaren också.

Nej, nu har jag inte tid att hänga här längre! Ska jag gå och fixa lite käk. Det blir en hamburgare framför tvn ...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lyx!

Yvonne sa...

Ja, det känns väldigt lyxigt! Men jag jobbar faktiskt lite också. Sitter och filar på nya kursplaner och skriver om kompendium samtidigt som jag ser film.

Dinnajad sa...

Den helgen lät intressant, men hur orkar du ta in så mycket information på så kort tid? Jag var helt vimsig efter att jag sett onejum DVDn i sträck,fast otroligt inspirerad.

Karolina & Nelly

Yvonne sa...

Hej Karolina!
Jag hade se den första "In Focus Program" DVDn bitvis tidigare, men har nu sett om den igen. Men jag ser inte hela filmen på en gång utan bitvis. Jag stannar ofta och antecknar för att sortera infon och fortsätter sedan. Spolar också tillbaka flera gånger. Det tar lite tid att se film på det sättet. Som du säger är det ju mycket information, även om inte allting är nytt. Men jag blir också otroligt inspirerad!

Anonym sa...

Wow!!! Själv satt jag faktiskt och kikade lite på "Mannen som talar med hundar" i dag, riktigt kul!
Apropå hund, har på omvägar fått höra att Killer lämnats tillbaka till sin uppfödare...men vad heter den? Tror att jag plingar dig i morgon dvs...
Ha det bra!!!