onsdag 29 oktober 2008

Någonting har hänt ...

Någonting har hänt med mig.

All research kring bilar har totalt oväntat väckt ett intresse hos mig för just bilar! Jag, som tidigare knappt kunnat skilja en Volvo från en Saab, kan numera peka ut ett flertal bilmärken, deras kännetecken och olika modeller. Har också lärt mig vad förkortningar som Hk, ABS, ESP, ASR, NCAP, FAP står för. Även bokstavskombinationen SEK tillsammans med olika bilar har jag fått bra kläm på.

I kväll kastade jag mig över Aftonbladets bilbilaga som Måns köpt hem. Läste den med stort intresse, inte minst testet som korade Peugeot 308 SW till vinnare. Har även kommit på mig själv med att stå på ICA bläddra i en biltidning istället för i ett glassigt modemagasin. Vad blir nästa steg? Gå en meckarkurs och börja skruva i motorer? Nej, så allvarligt ska det väl inte bli! Men jag kan faktiskt själv byta ett punkterat däck. Eller nåja. Ska inte överdriva. Jag har i allafall lyckats göra det. En gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja Tjejen ! Klart det är bra att kunna lite om bilar, speciellt när man äger en :-)
Kan skvallra för dig om två fd MANLIGA kollegor till dig. Den ena skulle fylla spolarvätska i kylaren på väg upp till ikea...och den andra frågade mig helt nyligen om man tankade 95 oktanig bensin i tidningsbilen..Han skulle till luleå men hade inte tankat bilan nn gång undfer de minst 15 år han jobbat här !!! !!!! HMMMM.
Man börajr ju fundera.... //Kör Lugnt nu / Kram

Yvonne sa...

Ojojoj! :-0
Ja, både att fylla spolarvätska och tanka klarar jag utan problem. Det verkar helt klart värre ställt med vissa grabbar på PT. Skäm inte bort dem bara. De kan gott lära sig tanka själva. Har man inte gjort det på 15 år är det hög tid...
Kram Yvonne