onsdag 29 oktober 2008

Skogsmulle åker till stan

Ligger i soffan och jobbar. Fakturering. Sämre arbetsställning kan man ju ha! Förutom arbetet vid datorn är jag ledig denna dag, som har varit riktigt behaglig.

Hade en trevlig lunch på stan med vännen och tidigare kollegan Laila. Kul att komma ut och se lite folk på dagtid och höra om livet på PT.

Men ett intressant problem infann sig när jag skulle klä mig inför stadsresan. Jag har ju knappt några "vanliga" kläder numera annat än gamla trasor!

Min arbetsklädsel har från tiden på tidningen till i dag ändrats från kavaj till fleecejacka. Även om fritidskläder kan vara riktigt snygga kanske man inte vill lufsa runt som en skogsmulle på stan.

Det är väldigt lätt att bli bortskämd av bekväma kläder i praktiska material. Att trippa fram i högklackat känns inte ett dugg lockande när man kan gå i sköna gympadojjor (som dessutom är vattentäta).

slaödldkrKKLä
Oj! Nu fick jag en ivrig dvärgpinscher mitt i tangentbordet. Lite svårt att fortsätta vid datorn. Tror att han tycker det är dags för en promenad. Dags att dra på sig fleecejackan. Tjing.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du är en trendig skogsmulle!!!
Tack för senast, vi får göra om det snart...

Yvonne sa...

Tack för det! Och tack själv för senast. Det var väldigt trevligt att träffas. Vi bör absolut göra om det snart. Men då är det väl er tur att komma över till oss?
Kram Yvonne