söndag 5 oktober 2008

Regn och rusk ute - höstmys inne


Regnet smattrar på rutan och mörkret där ute är kompakt. Inne sitter jag och myser med hundarna; Kaiser som ligger i soffan med tassarna i vädret, Xhazi som kurat ihop sig i en fåtölj och Käck som dunsat ner på golvet.

En värmade brasa i köksnoran, några levande ljus och lite rökelsedoft - höstmyset är komplett! En sådan här dag kan man verkligen unna sig att mysa inomhus.

Visst måste hundarna ut på promenad även när det regnar, men det finns ju regnställ. Istället för utomhusträning har hundarna fått inomhusaktivering med några av Nina Ottossons suveräna aktiveringsleksaker. Gjorde även några enkla uppletandeövningar under promenaden så jag känner mig som en ganska god hundägare med rätt att mysa!

Jag har också fortsatt med filmtittandet, som ju inte bara är förströelse utan utbildning. Mellan varven blir det också jobb vid datorn. Jag har gjort klart nya kursplanen för grundkurserna och skriver även om kompendierna till dessa. Det har varit en riktigt bra helg med andra ord.

Men nu blir det mera mys! Har förberett en liten överraskning för Måns som är på väg hem från jobbet. Den galningen fick för sig att springa till jobbet idag! Skulle tro att han behöver tinas upp efter en två mil lång löptur i regnet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilken kompeltt galning till sambo du har !! :-) Jag och marita har gått till jobbet igår, det lär nog räcka för iår... ser fram emot lunchningen imorn. nu bilr det sen middag framför tvn och lite chilla... Kramen m

Yvonne sa...

Jo nog är det lite galet allt!
Det blev en trevlig lunch i fredags. Kul att träffas igen! Det får vi göra lite oftare. Eller kanske ta en fika snart?
Hoppas att du haft en bra helg. Kram!