söndag 7 december 2008

Städning och planering för garageagility

Det är ledig söndag och jag är uttråkad.

Det saknas inte saker att göra här hemma, men jag är väldigt sugen på att träna hund. Fast femton minusgrader ute lockar ju inte till uteaktiviteter. Träningsplanen är också rejält översnöad sedan en tid tillbaka.

Funderar därför på att bära en balansbommens nedfart och agilitybordet i garaget för att träna kontaktfält. En sektion av slalomet bör också rymmas, vi har ett stort garage. Förra vintern ägnade jag en tid i garaget och tränade grundfärdigheter med Kaiser. Funkade riktigt bra. I vinter blir det förmodligen en del garageagility i väntan på våren. Ska röja först undan en del andra grejer och göra plats för hindren. Sedan ska vi ha bra sysselsättning även smällkalla dagar.

Men allra först måste jag ta ta tag i en del hushållssysslor. Visserligen inte alls var vad jag hade lust att göra, men tvätt, disk och dammtussar försvinner inte av sig själva. Dags att hugga i ...

Inga kommentarer: