torsdag 18 december 2008

Bara blanka blad

Det var snorhalt utanför Hundhuset ikväll, men jag lyckades glida in utan benbrott för att hålla de två sista lektionerna för året. De båda grupperna vardagslydnad fick jobba med fokus och följsamhet i koppel, samt inlärning av handtarget.

Nu väntar en härlig ledighet tills efter trettonhelgen. Förutom resan till Norrköping i helgen har jag inget planerat. Filfaxens blad är blanka. Det känns skönt att få varva ner. Jag kommer dock inte att ha några problem att fylla dagarna.

Tänker ägna mig åt familj, vänner, hundmys och hundträning, bokläsning, filmtittning, glöggdrickning, julmatsätning, datoriserande, promenerande, soffliggning, bilkörning, shopping (av något slag) och en hel del annat viktigt, nödvändigt och förmodligen även helt sånt som är helt onödigt. Puh! Det där kan vara den längsta mening jag skrivit...

I dag har jag tillverkat årets julkort. Som vanligt fick hundarna utgöra motivet. Käck och Xhazi fick vara glittergossar medan Kaiser utsåg sig själv till Årets Julklapp. Resultatet finns snart att beskåda i en e-postbox eller blogg nära dig ...

Inga kommentarer: