söndag 18 januari 2009

Två veckor på "majonäsdiet"

Här har varit bloggtorka i veckan. Jag har helt enkelt inte haft så mycket tid vid datorn. Det har inte heller inte hänt så mycket att skriva om. Det har varit jobb och vardag. Business as usal.

Jag kan i alla fall konstatera att jag efter två veckor på LCHF-kost (LowCarb-HighFat) mår alldeles utmärkt! Vikten har minskat med 3,5 kilo, midjemåttet med två centimeter. Jag känner mig pigg och glad och mätt. Inga blodsockersvängningar och inte heller något sötsug.

Det är inte svårt eller krångligt att äta enligt LCHF. Man äter naturlig och god mat. Jag behöver inte käka var 3-4 timme (vem har egentligen tid med det?) Istället äter jag när jag är hungrig, vilket är 2-3 gånger om dagen. Jag varker mäter, väger eller räknar något. Bryr mig inte ett dugg om kalorier. Det funkar utmärkt, men fortfarande är hjärnan inställd på att det är lite galet (och syndigt) att äta majonäs och grädde och gå ner i vikt!

Är det något jag insett är det hur stor betydelse kosten har. Kroppen är en komplicerad organism och det gäller att behandla den väl. Det är lätt att bara köra på och inte lyssna på kroppens signaler, fast egentligen vet väl alla att det inte funkar i längden?

Ta hand om dig!
PS. Rubriken är lite överdriven. Jag äter förstås inte bara majonäs. Däremot gör jag egen majonäs numera. Sockerfri och sjukt god! DS.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Go Yvonne! Så kul att dieten funkar. Det brukar peppa en att fortsätta. Den hemlagade majonäsen lät inte tokig.

Hoppas att allt är bara bra!
*Kram*

Anonym sa...

Låter busenkelt och intressant, funderar själv att testa, men jag har ju aldrig provat banta bara konstaterat vägbuler, ursch....
Lycka till!

Eva

Yvonne sa...

Ja, jag känner mig peppad att fortsätta på den här vägen! Det känns inte som en bantning utan som att jag börjat äta mat som jag mår mycket bättre av. Att jag dessutom blir av med överflödskilon är desto bättre och självklart också ett mål.

Tack för lyckönskning!