måndag 12 januari 2009

Härligt hundig helg!

Athena, 3 månader och yngst på dvärgpinscherträffen.

Det har varit en härligt hundig ledig helg.

Lördagen var jag och Kaiser på dvärgpinscherträff i Rutvik. Inte mindre än 14 dvärgpinscherar med mattar och hussar samlades för att träffas, gå tipspromenad och äta tacobuffé. Tipspromenaden vanns, helt utan att skryta, av Frida och mig som hade flest rätt på frågorna om Sveriges geografi...!

Kaiser försökte flitigt uppvakta tikarna. Jag lovar att han hade fullt upp. Det var inte mindre än åtta damer. Mest intresserad var han av Chilla, som nyligen löpt och blivit parad. Tyvärr var inte Kaisers heta känslor besvarade, men skam den som ger sig tyckte Kaiser!

Den yngsta tiken slapp i alla fall hans enträgna flirtande. Lilla Athena 3 månader blev ändå trött och somnade sött i matte Jennys famn innan kalaset var över.

Söndagen fick hundarna en härlig långpromenad på dagen och agilityträning på kvällen.

Kaiser fick träna med fortsättningsgruppen, Käck och Xhazi i tävlingsgruppen. Alla tre var duktiga, men jag är mest nöjd med Kaisers insats. Efter en utflykt till en söt cockerspanielflicka kunde han koncentrera sig och sprang med fart och följsamhet. Får jag bara till hans fokus kan Kaiser bli riktigt duktig. Härliga Käck, som fyller 10 år i april, hade god fart och var mycket motiverad. Roligt! Xhazi hade också som vanligt fart, men var också ganska styrbar. Jag tror faktiskt att jag nästan lyckades trötta ut honom. Otroligt!

Kaiser (med något enfaldig blick) spanar in en av tjejerna på träffen.

Han spanade även på nära håll, men fick ofta retirera för att slippa undan ilskna bett.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Yvonne! Vilken härlig hundhelg det varit! Tusen tack för det!
Även jag är grymt imponerad av min hunds insats på agilityn. Man kunde verkligen inte tro att hon haft ett års uppehåll, allt fungerade ju alldeles utmärkt. Tom slalomen, den gjorde hon ju nästan ännu bättre nu än förut. :) Och hon hade sånt sug på hinder att hon tom tog platta tunneln utan problem gång på gång. Fasen så skoj det var!
Tänkte även säga att jag börjat blogga på ny adress så om du vill kan du ändra länken på din sida. Nu hittar du mig på: http://fridagranstrom.devote.se/

mvh Frida och Julie

Anonym sa...

härligt ni verkar haft det!

Yvonne sa...

Hej Frida!
Jag hann tyvärr inte se Julie så mycket, men det låter ju toppen att hon fixade allt så bra. Blir kul att få se hennes utveckling i vinter.
Ska ändra länken och kika in på din nya blogg.

Hej Hanna! Ja det var en väldigt trevlig helg. Det var länge sedan vi hade en DP-träff här uppe, så det var himla skoj att träffas.