torsdag 8 januari 2009

När julångsten slår till

Fick ett erbjudande i posten från Fettfäktar... förlåt, Viktväktarna.

Utskicket erbjöd mig, i egenskap av tidigare guldmedlem, att delta i deras veckoträffar till förmånligare pris än vanligt. En inte alltför kvalificerad gissning är det i dagarna blir rusning till VV och långa köer till vågarna. Likaså blir det en panikartad trängsel på gymmen och badhusen. Jag noterar också en klar ökning av människor som joggar, promenerar och stavgår förbi vårt hus efter jul- och nyårshelgerna.

Det är ju bra. Alla människor mår bra av att röra på sig. Men frågan är hur det håller i sig. Jag tror att den värsta hysterin lagt sig vid månadsskiftet februari-mars. Risken med att gå ut hårt är nämligen att man inte orkar över mållinjen.

Själv slängde jag guldmedlemserbjudandet på brasan i köksnorahn så fick det värma huset istället. Jag har ju gjort egna kostförändringar och fortsätter på den linjen (-2,5 kg hittills). Jag fortsätter givetvis också med hundpromenader, men kommer inte att betala för en nära-döden-upplevelse på ett spinningpass. Motion ska, liksom mat, vara njutbart.

Funderar däremot på att börja med yoga. Det för ökad styrka, smidighet och koordination. Något jag skulle ha nytta av på agilitybanan. Men jag väntar nog till februari-mars så jag slipper trängas med alla julångestladdade människor...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för grattis :-) Vi mår bara bra, om än väldigt trötta. Milla är på kollo hos svärmor och svärfar och återvänder till oss på söndag. Ska bli riktigt intressant att se hur hon reagerar när hon kommer hem och det är en liten hemma också.

Jag kan verkligen rekommendera yoga. Helt underbart. Längtar tills dess att jag kan ta upp det igen.

Kram Anna och familjen

Yvonne sa...

Så roligt att höra att ni mår bra! Jag fortsätter titta in på bloggen för att följa utvecklingen.

Jag tror att Milla kommer att bli förtjust i Livia, bara hon får tid att vänja sig.

Roligt också att du gillar yoga. Jag är riktigt sugen på att testa. Tänkte gå till yogaskolan intill er.

Kram Yvonne & co